Ford з’ясував, сніг чи листя становлять більшу небезпеку на дорозі
КЕЛЬН, Німеччина, 4 грудня 2018 р. — Опале листя — невід’ємний елемент краси осіннього пейзажу, улюблений об’єкт зйомки фотографів. Проте велика кількість вологого листя може становити серйозну небезпеку для автомобілістів.
Дехто вважає, що листя на дорозі не менш підступне, ніж сніг. Але чи справедливе це твердження насправді, з наукової точки зору? Група інженерів Ford провела унікальний експеримент, щоб відповісти на це питання.
Отримати дані про кермування на снігу було легко — Ford накопичив вражаючі обсяги інформації на цю тему під час зимових тестів у скандинавських країнах. Але досліджень на тему слизькості листя не проводилося жодного разу. Щоб виправити це, команда інженерів Ford покрила ними випробувальний трек на полігоні компанії в Бельгії. Після цього до справи долучили спеціальний прилад, що визначає коефіцієнт ковзання покриття. Для отримання його показників необхідно проїхатися досліджуваною поверхнею.
Під час випробувань інженери виявили, що в деяких випадках листя не поступалося у слизькості снігу. Коефіцієнт тертя ковзання (слизькості) вимірюється в µ (мю). Що слизькіше поверхня, то нижче значення мю. Під час експерименту найнижчі показники коефіцієнта тертя становили 0,3-0,4 мю, що є типовими показниками для поверхонь, вкритих снігом.
«Це можна розглядати як забавний експеримент, але висновки з нього зроблені цілком серйозні, — відзначив Едді Кастіл (Eddy Kasteel), інженер-розробник європейського підрозділу Ford. — Більшість людей знають, що потрібно зменшити швидкість і бути більш обережними, пересуваючись на снігу. Але мало хто ставиться з такою ж повагою до доріг, вкритих листям, хоча вони можуть бути такими ж слизькими».